News
O klanu
O hře
Stanovy klanu
Členové klanu
Veteráni klanu
Hierarchie klanu
Přátelé klanu
Stratégie
Sety
Obrázky
Kecník
Fórum
Odkazy
 
 
  [CNW:Counter]  
 
   
 
   

Dark Elf
 
Dark Elf (DE) - Temný Elf
Melee - Rváč
Sacred plus CZ v1.8

Autor: Arčibald


Tento build je zaměřen na používání zbraní a boj tváří v tvář nepříteli. Vzhledem k různorodosti nepřátel je důležité, aby dokázal působit jedové (poison) a ohňové (fire) poškození.

Výhody:
Dokáže si hravě poradit s velkým počtem nepřátel. V podstatě tento build potřebuje velké skupiny nepřátel.

Nevýhody:
Působí menší poškození jako Trap build.

Dovednosti:
Startovní dovednosti jsou "znalost zbraní" a "soustředění"
Následovné rozdělení bych si představoval takto:
1. lvl znalost zbraní, soustředění
3. lvl dvojité sváření
6. lvl hbitost
12. lvl zbroj
20. lvl konstituce
30. lvl boj s ostřím (v případě, že najdete vhodnou zbraň, která vyžaduje tuto dovednost, vezměte si ji raději dříve.)
50. lvl obchod, odzbrojování nebo odrážení útoků (pokud si seberete odrážení útoku, tak se stanete nesmrtelný.)

A teď konkrétněji k jednotlivým dovednostem a rozdělování bodů mezi ně. Je důležité si uvědomit, že na vyšších lvl postavy si budete zvyšovat úroveň dovedností pomocí vlastností věcí a to dost výrazně. Čísla, která uvádím jsou hodnoty bez těchto bonusů.

Znalost zbraní:
Zvyšuje poškození všech zbraní.
Maxovat asi tak do 60 - 70, pak podle uvážení.

Soustředění:
Zvyšuje obnovu zvláštních útoku.
Maxovat do 70, pak podle uvážení.

Dvojité sváření:
Zvyšuje hodnotu útoku a rychlost při boji se dvěma zbraněmi.
Postačí když tuto dovednost dostanete na 30 - 40. Doporučuji sem dávat 1/3 - 1/4 bodů. V případě, že i na hodnotě 40 budete mít malý útok, pak ze všech dovedností, které přidávají útok, je tato nejvhodnější pro zvyšování.

Hbitost:
Zvyšuje útok a obranu.
Maxovat do 80, pak podle uvážení.

Zbroj:
Zvyšuje resistence a rychlost pohybu.
Maxovat do 80, pak sem dávat tak 1/3 - 1/4 bodů. Vzhledem k tomu, že budete neustále v dosahu nepřítele tak je tato dovednost velmi důležitá.

Konstituce :
Zvyšuje úroveň života a regenerace. I když by se mohlo zdát, že melee postava bude potřebovat hodně života, tak tomu tak úplně není. Život si budete zvyšovat pomocí schopnosti fyzická regenerace, takže tady doporučuji dávat body tak asi 1/3 - 1/4. (podle potřeby)

Boj s ostřím :
Zvyšuje hodnotu útoku a rychlost útoku při boji s typickými zbraněmi temných elfů. Tuto vlastnost potřebujete jen proto, aby jste mohli nosit některé zbraně elfů, které ji pro své použití vyžadují. Na vyšších lvl postavy, budete tuto vlastnost zvyšovat pomocí předmětů.
Zde postačí hodnota 20 - 30. To znamená tak asi 1/3 - 1/6 bodů. Po hodnotě 20 doporučuji sem dávat body jenom v případě potřeby.

50. lvl a co teď zvolit ??
Obchod:
Snižuje ceny a zvedá kvalitu a množství věcí u obchodníků. Sem dávat body jen pokud zbudou, ale docela bych se divil :). Já osobně mám na lvl 133 v této dovednosti 60 bodů, ale zlepšení prodávaných předmětu asi za to ani nestojí.
Odrážení ůtoku:
Tato dovednost nejlépe funguje pokud používáte štít. I když tento build nikdy štít používat nebude, pokud si tuto dovednost seberete, bude Vám zvyšovat hodnotu obrany. Tuto dovednost jsem na 1.8 netestoval u svého Dark Elfa, ale v 1.6 dělala mého Dark Elfa nesmrtelným. Pravděpodobně tady postačí tak 1/4 - 1/6 bodů.
Odzbrojení:
Funkce odzbrojení je všeobecně špatně chápána a to z důvodu chyby v překladu české ale i anglické verze. Odzbrojení nefunguje tak, že při boji zbaví protivníka zbraně. Protivník si vesele bojuje celou dobu se svojí zbraní, ale po jeho smrti je větší šance že z něj vypadne nějaká věc "zbraň" a pak záleží na velikosti vaší šance na nalezení speciálního itemu a bonusu na přežití (SB) jestli se vygeneruje něco speciálního. Tady to taky s body nepřehánět, stačí tak 1/8 - 1/9 (popis této dovednosti byl přebrán z návodu Dark Elf - Trap Build od Slaye)

Volba poslední dovednosti je zcela na vás.

Staty:
Tady jsem hodně dlouho hledal správný poměr, a stále Vám můžu jen doporučit následující rozdělení bodů.
Síla : 1/2
Obratnost : 1/8 - 1/9
Fyzická regenerace : 1/2

Zvláštní bojová umění:
Tady si popíšeme zvláštní bojová umění, které jsou pro tento build nezbytné. Seřazené jsou podle důležitosti. Nejlepší zvyšováni lvl zvláštních útoku je pomocí vlastností předmětu, protože pak Vám nevzroste natolik regenerace. Je však dosti těžké najít takovéhle předměty. Příklad: mněl jsem vícenásobný zásah na lvl 31 s regenerací 1.3s našel jsem rukavice, které přidávali k vícenásobnému zásahu 25 bodů. Tím jsem zvýšil lvl na 56, ale regenerace stoupla jenom na 1.7s. Toto platí pro všechny zvláštní útoky a pasti.

Náhlý vztek (vícenásobný zásah):
Tento build miluje veliké skupinky nepřátel, který se kolem něj rozestaví. Pak stačí zmáčknout pravé tlačítko myší a všichni jsou rázem zasažení a odhozeni se značnými škodami způsobenými na jejich slabých kostrách :)
Zde dávejte tolik run, aby regenerace nepřesáhla 1.6s

Zuřivost (výpad):
Tato dovednost se hodí na doražení nepřátel, které neskolil vícenásobný zásah, nebo pokud narazíte na samotného nepřítele. Ze začátku je nepoužitelná, protože má malý poškození a vysokou regeneraci. Já jsem za začátku, tedy asi do lvl 50 - 60 používal Pomstu (tvrdý zásah), kterou však už nevyužijete když začněte používat Zuřivost. Více o pomstě v následujícím odstavci.
Zde dávejte tolik run, aby regenerace nepřesáhla 2.6s

Pomsta (tvrdý zásah):
Toto je kontroverzní dovednost. Na jedné straně se hodí pro začátek a pokud ji máte na vysokém lvl pak také pro combo 4xPomsta. Na straně druhé, pokud přesedláte na Zuřivost pak jí již nevyužijete, maximálně pro combo. Takže je na Vás jestli do ní budete cpát runy.
Pokud ji budete používat, pak dávejte tolik run aby regenerace nepřesáhla 1.6s. Pro combo je to jedno, čím větší lvl tím lépe.

Adrenalin:
Zvyšuje obranu a regeneraci života. Pokud dostáváte mnoho zásahů a mate malé sání života, pak je toto neocenitelný pomocník. Maxovat, regenerace je nepodstatná.


Pak - dain(odrážení střely):
Vynikající, pokud musíte čelit nepřátelům používajících luk. Nejenom že zabraňuje šípům, aby Vás zranili, ale také je posílá zpátky proti nepříteli se zvýšeným poškozením. V podstatě nepřátelé skolí sami sebe.
Maxovat, regenerace je nepodstatná

Kobra:
Na chvíli omráčí nepřítele a ten na Vás nebude útočit. Vynikající pomocník při boji s drakem. Je potřeba si však dát pozor, protože Kobra vždy zasáhne nejslabšího nepřítele v dosahu. Proto při boji s drakem nejdřív vykoste všechny kolem.
Maxovat, regenerace je nepodstatná

Testosteron:
Zvyšuje hodnotu útoku a jedové poškození. Je využitelný pokud se zaměříte na nepřátelé, kteří nejsou odolní vůči jedu.
V případě, že budete tuto dovednost rozvíjet, pak ji maxujte, regenerace je nepodstatná.

Moje "kolečka" pro zvláštní útoky a pasti jsou vyplněny z leva do prava následovně:
Zuřivost(výpad), Náhlý vztek(vícenásobný zásah), Pak-Dain(odrážení střel), Kobra, Adrenalin

Mám sice sestavené combo 4xPomsta, ale ještě jsem ho nepoužil :)

Do ostatních umění nemusíte dávat ani bod.

Výbava:
Nebudete nikdy používat štít, takže musíte obranu získat z ostatních věcí, je dobré soketovat amulety, které přidávají jednak rezisty ale hlavně obranu. Dále budete potřebovat dvě sady zbraní, jednu sadu si udělejte z elfovských mečů, které mají ohňové poškození a druhou sadu z elfovských velikých spárů, které mají jedové poškození. Podle druhu nepřítele budete tyto zbraně střídat.

Pár tipů:
Potřebujete alespoň 14-16% sání života, nejednoduší volba je soketovat vamp runy. Nejlépe je soketovat vamp runy, které také přidávají 1 bod k vícenásobnému zásahu, ano čtete správně vlastnost na této vamp runě se přidá i Vám do vaší dovednosti. Také není k zahození kritický zásah. Zuřivost má výhodu proti Pomstě také v tom, že při animaci zasáhnete nepřítele několikrát a pokud máte kritický zásah, tak máte větší šanci na zvýšení poškození.

Jak, kde, s kým a proč
Vidět jak Vaše postava rázem, pomocí vícenásobného zásahu, skolí všechny nepřátele je uklidňující a vzrušující zároveň. Pokud budete při vytváření postavy postupovat rozumně, nebudete mít nepřátelé, kterých by jste se měli bát.

Taktika:
Pokud jsou nepřátelé moc silní, použijte adrenalin, přepněte na vícenásobný zásah a skočte do hloučku nepřátel. A pak jenom mačkejte pravé tlačítko myši. :) V případě draka nebo "bossa" použijte kobru a přepněte na zuřivost.

A kam chodit expit?
Kterákoliv lokace je pro tento build použitelná.
Nejlepší lokace pro expy jsou však poušť a velcí pavouci, Zurag-nar s tlupami elfů a jedových trolů, nebo jeskyně plná modrých obrů v klášteře serafů.

Kam nechodit expit?
Tam kde jsou pro Váš level slabí nepřátelé.

Na závěr snad jenom tolik, tento build je pro tvrdošíjné zastánce melee postav. Nečekejte že budete nějak extrémně rychle postupovat na levelech. Skutečné poškození způsobené zbraněmi, je podle mých zkušeností, vždy menší než poškození způsobené pastmi a také pasti nejsou omezeny hodnotou útoku, ale zbraně ano.

Přeji příjemnou zábavu

Arčibald